web
statistics

Real Leadership

 
 
Kan passa på och skriva om fenomenen just det som Matt Morris skriver i sin bok om DECISION dvs BESLUT.
 
Theodore R. säger " In a moment of decision the best thing you can do is righ thing worst thing you can do is nothing."
 
Allt handlar om våra beslut ! Livet som vi har och hur det ser ut är vårt beslut, jobbet som vi har är vårt beslut, flickvän som vi har är vårt beslut, likaså med bil, hus, livstil osv.
 
Måga gånger hör man hur folk klagar på deras liv eller jobb eller chef att allt är dåligt och att de inte orkar med. Nu är min fråga varför men inte ändrar på det och beslutar sig att bara göra det.
 
Trivs man inte på jobbet, ja men ta beslut och byt jobb....
Gillar man inte sin chef, ja men ta besult och byt chef...
Vill man ha en bättre bil eller hus, ja då är det bara att ta ett beslut för att göra det dvs. göra allt som krävs för att ha finare eller dyrare bil eller hus.
 
Jag vet att det låter lättare äv vad det är man någonstans man måste börja om man vi ändra till det bättre om man inte trivs med det man har just nu. Och det är just det att man måste ta ett BESLUT !!!
 
Det folk oftast gör är att sitter och klagar och klagar men vill inte göra något åt saken sjäva. En av mina tidigare inlägg har jag skrivit att allt beror på oss. Ingen chef eller mamma, pappa eller politiker kommer göra varken bättre eller sämre vårt liv utan det är VI själva .
 
Så mina vänner allt vi gör alla våra beslut som vi gör idag så kommer vår framtid att se ut, så min tips ta bara smarta beslut och bestämm eran egna framtid låt ingen annan göra det åt er!
 
 ...lämna gärna komentar, frågor eller vad du tycker om det hela ..... tills nästa inlägg, ha det så skoj..... :-)
 
 
 
 
web
statistics