web
statistics

Man är beroende av pengar

 
 
 
 
Vad lustigt att man träffar på en bekant idag och vi pratade lite om hur det går för henne och vad henne nu i livet. Hon sa att hon är i någon aktivitetsprogram där de hjälper henne med att hitta jobb. Hon förklarade då hur de gör och vad hon gör för att hitta det perfekta jobbet med de orden som fastnade i mitt huvud var "man är beroende av  att ha jobb, man är beroende av att ha pengar"!
 
Då tänker jag visst dagens samhälle är byggd att man ÄR beroende av pengar som leder till att man måste ha ett jobb och att få pengar från någonstans. Då undrar jag eftersom det är svårt att hitta ett jobb och ännu svårare att behålla samma då är min fråga borde man inte vara mer öppen när det gäller att hitta ett annat sätt att tjäna pengar. 
Med ett annat sätt tänker jag på att kanske starta eget, jobba hemifrån, jobba via internet eller jobba med MLM (multi level marketing).
 
Eftersom jag är med i MLM och jobbar hemifrån och har träffat många duktiga personer som skulle göra succé inom MLM världen men ändå väljer de att vara skeptiska och rädda för det "okända" och väljer hatt ett vanligt jobb.    
I och med att jag har haft ett vanligt jobb innan men nu mera inom MLM världen dvs. att jag har provat eller varit med om båda kan jag säga bara var mer öppna, lyssna på den som vill visa dig MLM yrket och hur den fungerar, för du vet aldrig att om det kanske är just  DU  som kommer bli den största stjärna och bli så ekonomisk oberoende att du aldrig behöver ha ett jobb!
 
..skriv gärna komentar, dela vidare,  läser alla kommentarer, tills nästa inlägg kom ihåg att det är DU som bestämmer & väljer din egen FRAMTID  :-) 
web
statistics