web
statistics

Hur sponsrar man motvilliga MLM prospekt?

 

 

Du vet säkert vad jag pratar om. Du pratar om en affärsmöjlighet, de har sett presentationen, de tycker om ditt företag, men de är inte säkra på att de kan göra det. Hur kan du få dem över kanten? I den här bloggen kommer jag att hjälpa dig att konvertera en del av dessa nätverk marknadsföring skrämda katter att tacka JA till det du erbjuder de.

 "Jag vet att de kan göra det, hur kan jag övertyga dem?"

 Det här är vad de flesta tror. När du inte har haft en hel del framgång ännu och du har en prospekt som är ljummet, du får de glada och positiva till din erbjudande, din puls stiger upp, och du börjar inbilda provision på ditt bankkonto och sen berättar du ivrigt till din upline att du är en rockstar. Det är vid den punkten där de flesta gör fel och  blåser det.

 

Gör det oväntade istället och få stora resultat

 I stället för övertygande, prova en annan metod. Låt mig visa dig några exempel:

 

exempel:1

Prospekt: "Marko, jag är inte säker på att jag kan göra det"

Marko: "Du har förmodligen rätt"

 

exempel: 2

Prospekt: "Marko, jag vill göra det, men måste se till att jag kan få mina pengar tillbaka så fort som möjligt"

Marko: "Ja, jag är inte så säker på att detta är någonting för dig. De människor som producerar är lär bara, säkra och följer de stegen som jag fört fram, och de är baserade på vad du just sagt, jag är inte säker på att detta är någonting för dig åtminstone inte just nu ”

 

 "Men Marko, de är sååå nära att registrera sig, kan inte jag bara övertyga dem?"

 Detta är vad de förväntar sig. De förväntar sig att du berättar om de snabba start bonus och hur bra de kommer vara och hur häftiga de är. Om du lärt dig att ta det ifrån dem och göra att dem ska bevisa för dig att de kan göra det, då har du en mycket större chans att de kommer att skriver in sig dvs. registrera sig. Inte bara det. Om du gör att dem ska övertyga dig, kan de inte vara arga på dig om de inte följer din coaching. De har sagt att de kommer rocka loss. Jag har mycket sällan sett att pusha  eller övertyga hjälper för att få en motvillig person att vidta en åtgärd dvs. registrera sig och börja jobba. Och även om de gjorde det, många gånger det skapade ånger och de nya medlemmar försvinner förr eller senare ändå. Nätverks  marknadsföring är inte aktieförsäljningar, så sluta med att pusha folk och använda all energi för att få de att skriva in sig och jobba med dig. =)

 

Om du gillade inlägget   >>>Gilla>>>Dela<<<Kommentera<<<

 

Marko Popovic

   globalmwork   m-workhome@hotmail.com    Em Markoni    Marko Markoni  MarkoniEm

 

web
statistics