web
statistics

Hur sponsrar man motvilliga MLM prospekt?

 

 

Du vet säkert vad jag pratar om. Du pratar om en affärsmöjlighet, de har sett presentationen, de tycker om ditt företag, men de är inte säkra på att de kan göra det. Hur kan du få dem över kanten? I den här bloggen kommer jag att hjälpa dig att konvertera en del av dessa nätverk marknadsföring skrämda katter att tacka JA till det du erbjuder de.

 "Jag vet att de kan göra det, hur kan jag övertyga dem?"

 Det här är vad de flesta tror. När du inte har haft en hel del framgång ännu och du har en prospekt som är ljummet, du får de glada och positiva till din erbjudande, din puls stiger upp, och du börjar inbilda provision på ditt bankkonto och sen berättar du ivrigt till din upline att du är en rockstar. Det är vid den punkten där de flesta gör fel och  blåser det.

 

Gör det oväntade istället och få stora resultat

 I stället för övertygande, prova en annan metod. Låt mig visa dig några exempel:

 

exempel:1

Prospekt: "Marko, jag är inte säker på att jag kan göra det"

Marko: "Du har förmodligen rätt"

 

exempel: 2

Prospekt: "Marko, jag vill göra det, men måste se till att jag kan få mina pengar tillbaka så fort som möjligt"

Marko: "Ja, jag är inte så säker på att detta är någonting för dig. De människor som producerar är lär bara, säkra och följer de stegen som jag fört fram, och de är baserade på vad du just sagt, jag är inte säker på att detta är någonting för dig åtminstone inte just nu ”

 

 "Men Marko, de är sååå nära att registrera sig, kan inte jag bara övertyga dem?"

 Detta är vad de förväntar sig. De förväntar sig att du berättar om de snabba start bonus och hur bra de kommer vara och hur häftiga de är. Om du lärt dig att ta det ifrån dem och göra att dem ska bevisa för dig att de kan göra det, då har du en mycket större chans att de kommer att skriver in sig dvs. registrera sig. Inte bara det. Om du gör att dem ska övertyga dig, kan de inte vara arga på dig om de inte följer din coaching. De har sagt att de kommer rocka loss. Jag har mycket sällan sett att pusha  eller övertyga hjälper för att få en motvillig person att vidta en åtgärd dvs. registrera sig och börja jobba. Och även om de gjorde det, många gånger det skapade ånger och de nya medlemmar försvinner förr eller senare ändå. Nätverks  marknadsföring är inte aktieförsäljningar, så sluta med att pusha folk och använda all energi för att få de att skriva in sig och jobba med dig. =)

 

Om du gillade inlägget   >>>Gilla>>>Dela<<<Kommentera<<<

 

Marko Popovic

   globalmwork   m-workhome@hotmail.com    Em Markoni    Marko Markoni  MarkoniEm

 

De tre stegen för Online Marketing de inte vill att du ska veta

 

 

De tre etapperna av Online MLM Marketing kommer att göra två saker. 

  1. Det kommer att rufsa fjädrarna av online MLM marknadsföring guruns och det kommer också att, 
  2. Fria nya marknadsförare från att bli instängda i avsky och frustration. Detta kommer att förklara för dig exakt varför såldes vissa produkter och strategier till dig, som inte fungerar för dig och hur guruns egentligen inte ljuger, de bara har glömt hur det var i början. Läs vidare, om du är redo för den ultimata klarhet när det gäller online MLM marknadsföring.

 

Först de tre stadierna av Online MLM Marketing

 Dessa är logiska steg som alla som någonsin kommer att ha framgång kommer att gå igenom. Du kan inte bara passera och  tjäna 2.000kr genom att springa förbi ett av dessa stadier. Du fick säkert sätta 10.000 kr (mer eller mindre) för din marknadsföring? Du kommer att gå snabbare genom stegen men lita på att du kommer fortfarande att gå igenom de olika stadierna.

 

Stadium 1: Tråkigt 

 Det är där du börjar tråka ut dig. Tekniken är frustrerande. Annonser som är ute fungerar inte. Ingen ringer för att hjälpa dig. Du tycker du jobbar tio timmar per dag, men i slutet av dagen inte mycket som har hänt. Din respektive tycker du slösar bort din tid och ständigt frågar nedlåtande frågor som "tjänat din första miljon ännu"? Detta steg suger. Du får inga leads och du gör inga uppdrag. Ingen enskild produkt i vår bransch beskriver eller förklarar den smärta som du går igenom.

 

Steg 2: Arbete

 Du trodde steg 1 var arbete, det var det inte. Det var förberedelse till att utföra arbete. Nu när du har din blogg, system, kampanjer, oavsett inställning, nu måste du fylla dessa system med innehåll och värde. Varför skulle någon vilja arbeta med dig? Mängden av värde du sätter in på marknaden kommer att diktera din inkomst. I detta skede börjar du få leads (du förmodligen fortfarande inte är bra på att skriva in dem på grund av ditt självförtroende men viktigaste att du får de och att de är intresserade att jobba med dig). Du kan även göra en provision försäljning här och där, inte mer än 20 st. per vecka. Även här finns ingen produkt som beskriver i detta skede vem (av de leads som kommer in) som vill arbeta, bygga en seriös business?

 

 Steg 3: Gravy train

 Du har gjort det. Du har nu en stark närvaro på nätet. Du har deltagit i alla de viktigaste händelserna, gjorde relationer med andra ledare och du får din första person att be om din autograf. Du har nu möjlighet att jobba hårt eller inte. Du får nu provision och försäljning varje dag även om du loggar in på datorn eller inte. Nu kan du dela ut arbete till dina leads och låt dina ledare ta lite mer ansvar själva istället för att du ska göra allt arbete. Du kan välja att starta din egen online-produkt, produkten som har störst efterfrågan. Ditt värde på marknaden är nu enorm likaså är din inkomst. Där kommer all ökad försäljning av produkter också. Nu kanske du tror att all arbete är slut och att du kan luta dig bakåt och glida, tyvärr är det inte riktigt så utan för varje produkt måste du göra samma sak dvs. punkt 1,2 och 3. Självklart kommer du inte göra detta tills du är 100 gammal utan bara tills du fyller marknaden tillräckligt med värde. Folket då kommer känna igen dig, lita på dig och dina produkter, marknaden kommer växa och bli större, detta kommer generera 1.000-tals med leads, och 1.000-tals med sålda produkter dagligen.

 

Varför säger jag dig detta?

 Det gör mig illamående när jag ser nya online MLM marknadsförare köpa produkter eller luras att tro att de kan hoppa över  stadier 1 och 2 och få omedelbar trafik på nätet eller leads. Det finns så många människor som "försöker att bli rika snabbt” men notera att jag skrev försöker. Förstå att online MLM marknadsföring är en långsiktig strategi. Det är inte som någon slags handel där du går in med pengarna snabbt, får vinst, och sen går ut.

 

Ljuger alla Guru där ute?

 Jag tror ärligt talat inte att de gör det avsiktligt. Om de köpte sina produkter från företaget själva när de var nya, de skulle också bli frustrerade. När du skapar en kraftfull online-varumärke, det är sant, försäljning är lätt. Men, tills du gör det, kommer det inte att bli lätt. Var inte hård mot guruns, de flesta av de saker som de erbjuder är faktiskt bra men helt enkelt säljs från en typ person som inte gått igenom steg 3. Du kan arbeta dig igenom tre faser, det gjorde jag och jag vet att du kan också.

 

 Om du gillar denna post vänligen kommentera och dela vidare och säg till om du vill ha mer material som denna. Du kan anmäla dig och skriva till m-workhome@hotmail.com

 

 

Marko Popovic

Skype: globalmwork

Email: m-workhome@hotmail.com  

 

De mest användbara färdigheter du kan använda för att uppnå de resultat du vill

 

 
 
 

Oftast är det spekulationer om hur man ska jobba för att nå de bästa resultaten inom sin business. Det jag alltid rekommenderar mitt team är det att man ska jobba SMART inte HÅRD. Visst är det så att man måste jobba för att nå sina önskade resultat men grejen är att du ska alltid ha bra verktyg dvs. färdigheter att jobba med. Då kommer du nå dina mål betydligt lättare och snabbare. Här nere kan du läsa 6 enkla verktyg du kan använda som hjälpmedel till dig som vill uppnå de bästa resultaten inom ditt team, vanlig eller online business eller företag.

 Inflytande - Ledarskap är inflytande, varken mer eller mindre. Allt stiger och faller på ledarskap, så det är ett viktigt attribut för framgång. Inflytande används också för att på ett effektivt och övertygande sätt kommunicera fördelarna med en bra produkt eller tjänst, och för att få folk att tacka JA! Samma sak gäller även direktförsäljning.

 Färdigheter - Det finns vissa tekniska färdigheter som du behöver lära i den bransch du är en del av, så det är viktigt att utveckla dessa färdigheter. Även om de är en bråkdel av vad din framgång kommer att bygga på. Du måste så småningom lära dig att lägga ut de saker som gör den mest meningsfullt att lägga ut, så att du kan göra din verksamhet eller business mer effektivare.

Fokus - I dagens snabba samhälle, är en förmåga att lägga fokus till någonting. Människor är överallt, och lätt distraherade. Tidsplanering är en myt, eftersom tiden är redan väl inplanerad i 24 timmar om dygnet. FOKUS Hantering av detta är utmaningen för oss alla. Hur att vara fokuserad, och vad man ska fokusera sig på är också ett ämne i sig. Känner du att detta är svårt, det bästa är om du har någon mentor som kan hjälpa dig med fokus och vad du ska lägga din fokus på.

Jobb Etik - Det enda ställe framgång kommer innan arbetet är i en ordbok. Det är viktigt att bygga upp din tolerans för arbete dvs. att lära dig att du måste jobba för att kunna nå de resultaten du vill. Om du älskar vad du gör inget kommer stoppa dig.

Tillit - Som entreprenör är du en skapare. Du vänder immateriella idéer till något konkret, och det kräver tro! Inte bara tro som påverkar din fysiologi, men det har också med en atmosfärisk inverkan som gör att universum börjar konspirera till det som du tror. 

 Tro- En bra bok säger, "Tro är innehållet i det man hoppas, och bevis på det man inte ser." Det krävs tro att fortsätta jobba när resultaten är inte omedelbar. Entreprenörskap kräver TRO även när det verkar som att tro inte fungerar i alla läggen, men tror man på sig själv och det man gör kommer resultaten sakta men säkert.

Jag hoppas att detta hjälper dig i din strävan efter de bästa resultat som du vill uppnå

 

Gillar du bloggen, kan du gärna dela vidare, kommetnera eller skicka mejl om du har någon fråga eller fundering. Vill du få de inläggen skickade personligen till ditt mejl skriv till m-workhome@hotmail.com  

PS: Vill du ha flera tips kan du titta på https://youtu.be/ujU96gu8YpU eller titta på mina andra videos på min YouTube kanal.

 

 

Marko Popovic

  globalmwork

   m-workhome@hotmail.com  

   Em Markoni

    Marko Markoni

 MarkoniEm

 

 

 

Heta Internet Marketing Tips Du behöver läsa

 

 
 
 

Marknadsföring via nätet är bland de största sättet att få ditt företag eller din online business ut till så många människor som möjligt. Ganska mycket men alla går på nätet varje dag. Det är ingen överraskning att de senaste generationerna av människor aldrig ens har hört talas om en telefonkatalog.

Så därför är min tips, fortsätt läsa för att ta reda på hur du kan använda Internet för att marknadsföra ditt företag.

Det kan vara lätt att spendera pengar på reklam. Du vill inte slösa pengar på något som inte är till någon nytta för din verksamhet. När du tänker investera, måste du vara säker på att du kommer att få det du behöver. Därför är reklam via banners en klok investering.

Se till att du genomför alla typer av olika program för att göra din webb marknadsföringsstrategi så framgångsrikt som möjligt. Om du vill få respekt och se mer försäljning, måste du visa besökarna att du är up-to-date inom ditt område.

Alla företag, är internetbaserade eller inte, de bör innehålla en logotyp, samt en slogan. Dessa verktyg ska hjälpa till att bygga ett starkt varumärke, som dina kunder förknippar till de tjänster och produkter du erbjuder med ditt företag. Kunder tenderar att komma ihåg catchy slogan för ett bra tag. När någon som har sett ditt företag innan själva behovet finns för något du säljer, kan din slogan göra att dem kommer ihåg ditt företag före allt annat.

Viktigt att veta att du inte ska ha 100-tals olika konto på olika sociala medier, ett stillastående konto räknas som spam och det är inte bra för ditt rykte om du ska bygga något stort och seriöst.

Tänk på vad din målgrupp förväntar sig när de kommer in på din webbsida. Bemötande av sidan och deras förväntningar kommer att öka försäljningen av produkten. När det är möjligt, be om feedback från besökarna. Du kan bjuda in personer från marknadsförings forum eller be dina släktingar och vänner. Forska väl och utveckla en webbsida som kommer att ge människor den hjälp de behöver.

För återkommande kunder, överväga att lägga specialerbjudanden på ordersidan. Du kan lägga in något lockande,  som tex. köp-en, få-en gratis, till en viss procentandel av besparingar på en bunt artiklar. Detta är ett utmärkt val för att bli av alltför stora lager och att öka försäljningen. Det gör också att kunden tror att de får en hel del.

Gör små förändringar i dina rubriker och innehåll på en regelbunden grundval, och ägna särskild uppmärksamhet åt hur det påverkar trafik och försäljning. Försök att skapa en ton och personlighet när du kommunicerar i din verksamhet. Ge dina kunder möjlighet att lämna feedback så att du kan hela tiden förbättra din webbsida och service.

Att använda Internet kan marknadsförare rikta sina ansträngningar för en mycket mer precisa demografi än någonsin tidigare. Marknadsföring via nätet eller dina egna webbsidor är mycket kostnadseffektiv. Det är också lätt att avgöra om annonsen är effektiv eller inte.

Utnyttja informationen som ligger i ovanstående inlägg att effektivt använda internet marknadsföring.

 

Hjälpte inlägget dig? Om så är fallet, skulle jag verkligen uppskatta om du kommenterade nedan och delade på Facebook

 

 

  globalmwork

    m-workhome@hotmail.com  

    Em Markoni

     Marko Markoni

   MarkoniEm

 

 

 

web
statistics