web
statistics

Hur blir du bästa rekryterare och business presentatör?

 

 

Har du svårt med rekrytering, när det kommer till att du ska rekrytera nya medlemmar eller att göra en presentation av företagets produkt eller tjänst?

Din sponsor har säkert sagt, det ända du ska göra är att presentera verksamheten dvs. företaget, produkten eller tjänsten och att registrera de som är intresserade dvs. nya medlemmar. Du kanske redan nu känner att pulsen stiger upp och du börjar svettas för du kanske tycker att detta är svårt eller vet inte riktigt hur du ska göra? Lugnt! Jag hjälper dig. Nedan kommer du läsa flera tips på hur du ska göra för att bli den bäste rekryterare, vad är viktigt att tänka på och vad ska man göra och inte göra för att få bästa resultat. Känner du att du behöver mer hjälp inom andra områden av online marketing då kan du anmäla dig till nyhetsbrevet och få tipsen skickade direkt till dig. Anmälan skickar till m-workhome@hotmail.com  

 

 1. Bjud in folk att titta på din affärsidé med en direkt eller indirekt metod. En direkt metod skulle vara att be dem att titta på ditt företag för sig själva (du visar och de tittar). En indirekt metod är att be någon att titta på ditt företag för att hjälpa dig med rekommendationer eller hänvisningar till någon annan. På det sättet uppdaterar du din namnlista men nya personer hela tiden. Inbjudningsprocessen är en mycket viktig färdighet att lära sig. Din inbjudan har mycket att göra med om personen kommer att ansluta till teamet eller stödja din verksamhet.

 

 2.  De flesta personer tackar inte JA till affärsmöjligheten, direkt efter första presentation, så nyckel ligger i uppföljningsprocessen. Du måste hjälpa till att få fram personens intresse för ditt företag vid varje presentation. Fokusera på att bygga en starkare rapport och relation längs vägen.

 

 3.  Använd tredje-part metoden för att validera möjlighet och öka personens tro att han/hon kan vara framgångsrik med ditt företag. Tredje-part metoden är alltid bra när personen i fråga är lite osäker eller vill veta mer om businessen eller själva företaget. 

 

 4.  Gör en intervju, fixa fram en plan tillsammans och hjälp personen till en snabb start. Hur man startar en ny person har mycket att göra med deras engagemangs nivå och hur länge de kommer att bygga upp verksamheten. Eftersom nätverksmarknadsföring är en frivillig verksamhet, är bibehållandet av distributörer en viktig färdighet att lära sig.

 

5.  Skapa en vinnande miljö för ditt team att växa och hjälp dem att pumpa energin och spänningen till andra.

 

 Om du gillar denna post vänligen kommentera och dela vidare  och säg till om du vill ha mer innehåll som detta

 

 

Marko Popovic

Skype: globalmwork

Email: m-workhome@hotmail.com  

 

web
statistics