web
statistics

4 tips framgång genom nätverksmarknadsföring

 
 
 
 
Vad innebär nätverksmarknadsföring? Tyvärr är det så att folk med mycket negativitet ser på nätverksmarknadsföring eller MLM (multi level marketing). Nätverksmarknadsföring innebär att man skaffar dvs.visar möljighet till att kunna bygga ett team och skaffa en extra inkomst, till kunder, folk man känner, kollegor, från sitt och andras nätverk det kallas även MLM. 
 
Det som lockade mig till denna typ av affärsmodell var möjligheten att arbeta när man vill, var man vill och med vem man vill. Dessutom möjligheten att kunna få betalt resten av livet för att man en gång har byggt upp ett nätverk och även om man kanske inte jobbar lika mycket som i början fortfarande får betald. Vilket är inte fallet med vanliga jobb utan den dagen man slutar på ett jobb slutar även lönen samma dag (du förstår vad jag menar).
 

Frågan som oftast kommer upp är vad skiljer nätverksföretagande från andra typer av företagande?

Som jag skrev innan det skiljer sig en del när det gäller ett vanligt jobb, man har en chef som säger vad ditt jobb är och tydligt förklarar vad som förväntas av dig.

I MLM världen är du din egen chef och bygger du en riktigt stort och seriös team då bygger du automatisk en passiv inkomst, att få betalt hela livet för en sak som du gjort en gång. 

Med nätverksmarknadsföring finns många positiva saker. Ett exempel är att du får en mentor gratis som redan gjort hela resan och har erfarenhet av det du ska göra och därför vet vad han eller hon pratar om. Ett stort plus är också att du är omgiven av positiva människor som har samma mål som samarbetar, hjälper och stöttar varandra fram.  

 

Vilka nackdelar finns tänker du ?


Det har främst med inställningen att göra, vad en person vet om nätverksmarknadsföring hur mycket positivt och negativt har han/hon hört och hur mycket de väljer att tro på. Där behöver inte finnas något negativt om man har rätt inställning från början men visst det finns en del fördomar bland folk som inte vet så mycket om nätverksföretag. En del oftast tror felaktigt att det är en form av pyramidspel och att de som var först tjänar mest, vilket är inte sant så klart.

 

Du undrar nu hur blir man framgångsrik som nätverksföretagare?


Genom att lära av dem som gjort det, genom att lära av andras och sina egna misstag, genom att våga, genom att inte påverkas av andras negativitet och fördomar, blir man framgångsrik.

Man behöver också undvika den vanliga fällan att man i början tror att man kan allt, eller ska prata med sina vänner först, istället för att  ta hjälp av sin mentor, som brukar kallas up-line. 

I alla fall fratiden ser ljus ut för att denna typ av företagande kommer att öka i framtiden. Redan idag kan man se att den ökar hela tiden och kallas för ”folkets franchise”. Det kräver inga förkunskaper, det finns inga genvägar alla börjar på nivå 1 och du kan vara igång på 5 minuter och samtidigt kan du tjäna mer pengar än en toppchef i något av de största bolagen i världen om du är framåt, driven och uthållig.

 

7 tips på hur man blir framgångsrik inom nätverksmarknadsföring

1. Rekommendera hellre, produkten, tjänsten eller hela businessen än att sälja.

2. Viktigt att lyssna på kundens behov. 

3. Prata nyttan, lös behoven eller problemet.

4. Lova inte mer än du kan hålla eller mer än du vet, lova inte att ni är billigast eller att ni har bästa produkten.

5.  Fokusera på dem som vill lyssna, tvinga inte folk som inte är intresserade eller skeptiska

6. Det kan vara fler som intresserade be om referenser och säg att du även vill hjälpa de.

7. Viktig att du själv är en nöjd kund av det du säljer och representerar.

 

Jag hoppas att detta hjälper dig i din strävan efter den bästa online business! 

Om du finner värde i den här bloggen och gillar den, kan du gärna dela vidare, kommetnera eller skicka mejl om du har någon fråga eller fundering.

PS: Om din Upline inte har en steg-för-steg plan för framgång, då kan kontakta mig via mejla ( m-workhome@hotmail.comså kan jag skicka videos som kommer hjälpa dig mycket!

 

web
statistics