web
statistics

Hur man får fram behov, smärta eller önskan hos nya prospekts?

 

                             
 

 

Jag hade ett samtal med en man i dag som frågade mig en mycket bra fråga, "Vad söker du hos en bra MLM leads?" Jag svarade att det var tre saker som jag letar efter och en av dem är behovet eller smärta. I detta MLM prospektering utbildning kommer jag att lära dig hur man avgör behov.

 

3 kännetecken för en bra MLM prospekt

 Du kanske undrar vad jag ser som de 3 bästa egenskaperna jag letar efter hos en MLM prospekt. De är ganska enkla:

 1. Bra attityd - Det är inte alltid vad någon säger utan hur de säger det. Om någon frågar mig i en otrevlig ton om det är en pyramid, har de mer än sannolikt diskvalificerat sig från att arbeta med mig så som jag är kräsen (som du bör vara) med vem jag tillbringar min tid till coachning.

 

 2. Coachning - Är de villiga att lyssna och följa förslag

 

3. Behöv, smärta eller önskan - "Visa mig en grundlig nöjd man, och jag kommer att visa dig ett misslyckande." - Thomas Jefferson. 

Innan du presenterar din MLM möjlighet, du måste helt enkelt veta om de har ett behov, önskan eller smärta i sitt liv, om de är bekväma (de flesta människor är bekvämt olyckliga och inte villiga att göra något åt ​​det) då de förmodligen inte kommer att jobba väldigt hårt för att uppnå det de vill.

 

 Inte bara för prospektering och utbildning, men marknadsföring i allmänhet

 MLM prospektering och träning är så viktigt att gräva för deras smärta, behov eller önskan. Vill du försöka sälja en chokladkaka till en diabetiker? Naturligtvis inte, så varför försöka sälja en system för att ändra någons livsstil som inte önskar något mer ut av livet?

Det är också sant i marknadsföring, marknadsföring formel, hitta smärta, analysera den, sedan erbjud en lösning. Tänk på ordet "marknadsföring" är i termen "nätverksmarknadsföring".

 

Vissa hjälpande frågor till att hitta smärta eller önskemål:

 

” Är du alltid redo och ser fram emot en Måndag?"

 "Gör du verkligen vad du vill göra i livet?"

"Kändes det som om du var tänkt till att göra stora saker?"

 "Vill du göra vad du gör för närvarande i 20 år?"

 "Vill du resa mer?"

 "Önskar du ofta att du kunde tillbringa mer tid med dina barn eller make?"

 "Oroar du dig för livslängd med ditt jobb?"

 "Blir du trött på att pengar tar slut innan slutet av månaden?"

 "Undrar du någonsin vad det skulle vara att köpa ett hus för dina föräldrar?”

 

 

 Visa mig någon med ett behov, och jag kan visa dig hur Nätverk Marketing kan hjälpa

 Verkligheten är, passiva inkomster löser en hel del problem. De flesta marknadsförare leder med pengar, pengar, pengar och vad de inte inser är att de flesta människor har stängt av sin fantasi så du måste måla bilden för dem, eller, ännu bättre, få dem att plocka upp penseln genom att gräva för sin smärta dvs. något som gör de inte så lyckliga. Ibland även om folk vet vad är det som gör de olyckliga eller vad deras problem är eftersom det har varit så långt och ingeting har ändras (de har inte ändrats ) så är de också tveksamma på att med din affärsmöjlighet kommer du att hjälpa de. Din uppgift är (som vi sa innan lyssna och hitta) bevisa för de att det funkar och om de är villiga att lära sig, investera sid tid och tålamod att du kommer hjälpa dem. 

 

                                                    >>>Gilla>>>Dela<<<Kommentera<<<

 

PS. Känner du att du behöver mer hjälp eller svar då  kan du även passa på kika på mina andra videos helt gratis ---> https://www.youtube.com/channel/UCPsE7Ujhal8vGu_U1sbhsZw
 
 

Marko Popovic

 
 
 
globalmwork  m-workhome@hotmail.comEm Markoni   Marko Markoni   MarkoniEm

 

 

 

 

 

 

 

web
statistics