web
statistics

3 Facebook misstag som gör att DU ser dum ut

 

 

Borde du bry dig om Facebook Rekrytering?

 Naturligtvis bör du göra det, det är en guldgruva. Överallt finns det löjliga antal människor som lägger mängder av sin tid på Facebook. Det är bördig prospekterings plats men innan du dyker in i massorna och börja slå folk i huvudet med ditt nätverk marknadsföring affärsmöjlighet ... det finns vissa regler du bör följa och en del misstag att undvika.

 

 1. Att försöka Facebook rekrytering med en dålig profil är dumt 

 Häromdagen någon skickade mig ett standardmeddelande pitchade mig om hur fantastisk deras kompensations plan var. Bara för sakens skull tog jag en titt på deras profil och varannan statusuppdatering, och då såg jag en svordom och en av dem var tydligen inriktad till sitt ex-pojkvän (det var ganska rå). Om du ska försöka att rekrytera någon till ditt företag eller affärsmöjlighet, kan du överväga att åtminstone låtsas vara professionell på din Facebook-profil.

 

 2. Facebook rekrytering via spamming fungerar alltid eller hur!?

 Det enda som är värre än inga resultat är negativa resultat. Om du vill förlora dina (vilket jag inte tror att du vill) det kan du göra genom att bara gå prata bakom deras rygg, samma resultat kommer du få om pitchar och skriver mass-meddelanden till dina vänner om ditt företag eller din business. Du ska också veta att dina vänner pratar med varandra och att de klagar (de som inte gillar att du pitchar de) vilket det negativa resultaten sprids vidare. Så skicka ALDRIG mass-meddelanden när du försöker rekrytera via Facebook, det kommer aldrig att fungera.

 

3. Facebook Rekrytering, kör för fullt

 Detta är det värsta. Någon på Facebook tar en uppenbar försäljning budskap och bara skickar ett privat meddelande med sin länk till deras MLM prospekter. Här är några exempel:

 

”Hej Marko, jag ser att du är med i Nätverks Marknadsföring, jag med! Lyssna, jag tänkte på dig när jag hittade denna fantastiska möjlighet och jag tror att med dina kontakter Du kan verkligen göra fantastiska resultat med det!!

 Kolla in videon på www.exempelpanagonsbusiness.com 

 Kul att ha kontakt med dig och ser fram emot att höra från dig! - Lisa”

 

OK, varför är det så illa? 

För det första är det oärligt. Vi har aldrig faktiskt ”knutit någon kontakt än ”, det hon gjorde är att hon skrev till mig bara och hennes dåligt genomtänkt budskap var tänkt att få mig upphetsad, som det inte är fallet utan det ser ut mer som desperat än professionell.

 

Detta är en viktig regel när det gäller Facebook rekrytering ... 

Skicka ALDRIG en ”oönskad länk” till någon. Låt mig hjälpa dig att förstå varför …

 

 Sociala medier är som en hemmafest

 Hur skulle du reagera om du hängde med några vänner på en hemmafest och en kille som är bjuden av gruppen kastar sitt visitkort på alla? Det är bara en lek med siffror eller hur? FEL. Inte i sociala medier och inte på en hemmafest heller. För att bli bättre på Facebook rekrytering ansluter du med folk genom att ställa frågor, och sedan när tiden är rätt, prata med dem om din affärsmöjlighet. Den goda nyheten är att det är så många som gör Facebook rekrytering helt fel, du sticker ut när du gör det rätt.

 

Vill du veta mer om hur du blir bättre på Facebook rekrytering eller vad du ska skriva till folk hör av dig på m-workhome@hotmail.com så hjälper vi dig

 

 Marko Popovic

 

 Skype: globalmwork

 

 Email: m-workhome@hotmail.com

 

 

 

Vad är en målgrupp och varför är den viktig?

               

 

 

Varför Nätverks Marknadsförare kämpar med att definiera en målgrupp? 

Vet du varför det är vanligt för ett nätverk marknadsförare att kämpa med en målgrupp? Eftersom de kan registrera alla och envar vilket ibland kan bli fel att man med en blandning av folk som brinner för att ändra sitt liv till det bättre och andra som ska testa lite och få se vart det leder.

OK, så vad är en målgrupp när det gäller marknadsföring? Det är där du först identifierar med vem exakt skulle du föredra att ta ombord i ditt nätverk marknadsföring företag och sedan skapa innehåll och värde för att locka dem. Det innebär också att känna dem inifrån och ut, vad de kämpar med, vad de tycker om, vilka evenemang deltar de i, mm… Säg det så här, om du hade en trollstav, och du kan trolla fram din perfekta prospekt, hur skulle de se ut som?

  • Vilken typ av arbetserfarenhet skulle de ha?
  • Hur gamla skulle de vara?
  • Varför skulle de vara intresserade av vad du har att erbjuda?
  • Vilka problem kan din produkt eller tjänst hjälpa dem med?
  • Vad de önskar eller hoppas på att uppnå i livet?
  • Är de drivna och läsbara? 
  • Påverkas de av andras människo synpunkter?

 

 Det är knappast någon i nätverks marknadsföring som verkligen tycker om att definiera sin målgrupp

 I de flesta branscher produkt dikterar dina prospekts

 

Här är några exempel på målmarknader:

 1. Om du säljer medicinsk utrustning, du kommer inte att gå fram till varmkorv säljaren, det bara inte skulle vara meningsfullt, eller hur?

 2. Om du säljer husdjursvård tjänster, då du kommer att rikta dig till djurägare bara.

 3. Om du säljer sociala medietjänster, då du kommer inte att riktas mot människor utan datorer, det är ganska logiskt eller hut?

 

Du ser, ett marknadsföringsproblem med nätverksmarknadsföring är att vi kan hitta alla och envar och det är vad de flesta nätverk marknadsförare hoppas på ... någon i alla fall. Och det är exakt varför deras marknadsföring lockar ... Ingen.

 

 Tillbaka till målgruppen

 Om du definierar en målgrupp för din MLM, tänk bara på vilken typ av person som du skulle vilja jobba med? Några av er kanske fortfarande jobbar på eran första registrering av ny prospekt och ert svar blir VEM SOM!Nej, nej, nej, du är inte bara drömmare, du är en person, en företags och affärsmän som får välja vem de du vill jobba med, så, hur gör du?

 Jag personligen älskar att jobba med män och kvinnor som redan förstår modellen av nätverksmarknadsföring, kanske har någon yrkeserfarenhet i sitt förflutna och kanske har inte haft den framgång de verkligen önskar ännu. Om du märker i min blogg, jag skriver inte till personen som är skeptisk till vår bransch, eftersom det är inte vem jag vill försöka övertyga, jag skulle mycket hellre bara ta alla de människor som redan älskar vår bransch och hjälpa dem att lyckas ännu mer.

 

Några goda exempel på målmarknader/målgrupper  för Nätverk Marknadsföring 

 

Personer som bryr sig om pension.

Pappor som har en dotter eller döttrar som är rädda om hur de ska betala för deras bröllop.

Vuxna som är oroliga hur de ska täcka kostnaderna för sina gamla föräldrar.

Pensionärer som är uttråkade men vill leva livet men har inga pengar till sånt.

De som går i pension som önskar att de hade sparat mer pengar.

Personliga tränare som vill expandera sin inkomst.

En mamma som vill vara hemma och vill samla tillgångar och göra en ekonomisk skillnad för sin familj.

Musiker eller skådespelare som vill få betalt för sitt nätverk medan och mellan spelningar.

 

 Det kanske låter komplicerad eller svårt med du ska också veta att du inte är begränsad till endast marknadsföring till människor som du har erfarenhet av, men om du identifierar en målgrupp som du inte helt vet, då är det bättre vara beredd att fördjupa dig och lära dig det om. Vad för tidningar de läser? Vad för shows tittar de på? Vilka event eller evenemang går de till, mm?

 Dessutom förstå att hela det här inlägget handlar om marknadsföring, skulle jag uppmuntra dig om att gå ut och göra prospektering och om du hittar någon du är villig att ta ombord i ditt team även om dem inte passar din målgrupp det är bara att göra det. Om du ska vara där i alla fall, varför inte skaffa nya prospekts men om du  ändå ska marknadsföra det du jobbar med, varför inte göra det till en målgrupp.

 

Vem är din ideala prospekt? Din avatar? Din perfekta målgrupp? Dela det  i kommentaren nedan.

 

Marko Popovic

  

globalmwork  m-workhome@hotmail.com  Em Markoni Marko Markoni   MarkoniEm

Känner du att du inte vill tjata på folk? Här är lösningen

           
 
 

Har du börjat jobba med något MLM företag och du tycker om produkten och tycker om tjänsten och du tänker att även tjäna pengar. Din sponsor har sagt att du ska prata med dem du känner och då börjar det snurra i ditt huvud och en känsla av att du egentligen inte vill ringa och fråga de eller 'tjata' på dina vänner och familj, att de ska köpa produkten eller att dem ska jobba tillsammans med dig.

 Min tips eller förklaring till dig som känner så är enkel. Du tjatar inte på folk du känner utan du informerar de och vill de köpa och använda produkten OK vill de inte så är det OK igen. För grejen är att du ska tro på det du jobbar med då kommer även de uppfatta dig och din produkt seriöst. Självklart ska du inte ringa de 100 gånger om en och samma sak men jag tror att du förstår min tanke. :-)

 En till tips är att du själv måste tro och veta det att MLM är en bättre väg till att man bli framgångsrik om så inte är fallet dvs. att du inte tror på det så kan du heller inte förvänta dig att dina nära och kära kommer tro på det du visar eller erbjuder de.

 Huvudsaken är att du inte ska tänka mycket på dig själv bara utan tänk på dina nära och kära och deras behov, det kanske är just du och din produkt eller tjänst som kan lösa det. Med du kommer inte veta det om du inte frågar.

 I videon nere kan du lyssna på några tips på hur du löser det att det inte ska kännas att du tjatar på folk utan att du löser deras behov och hjälper de.

 

    

Gillar du inlägget kommentera och dela gärna vidare ...

 

 Marko Popovic

 Skype: globalmwork

 Email: m-workhome@hotmail.com

 

 

web
statistics