web
statistics

3 Facebook misstag som gör att DU ser dum ut

 

 

Borde du bry dig om Facebook Rekrytering?

 Naturligtvis bör du göra det, det är en guldgruva. Överallt finns det löjliga antal människor som lägger mängder av sin tid på Facebook. Det är bördig prospekterings plats men innan du dyker in i massorna och börja slå folk i huvudet med ditt nätverk marknadsföring affärsmöjlighet ... det finns vissa regler du bör följa och en del misstag att undvika.

 

 1. Att försöka Facebook rekrytering med en dålig profil är dumt 

 Häromdagen någon skickade mig ett standardmeddelande pitchade mig om hur fantastisk deras kompensations plan var. Bara för sakens skull tog jag en titt på deras profil och varannan statusuppdatering, och då såg jag en svordom och en av dem var tydligen inriktad till sitt ex-pojkvän (det var ganska rå). Om du ska försöka att rekrytera någon till ditt företag eller affärsmöjlighet, kan du överväga att åtminstone låtsas vara professionell på din Facebook-profil.

 

 2. Facebook rekrytering via spamming fungerar alltid eller hur!?

 Det enda som är värre än inga resultat är negativa resultat. Om du vill förlora dina (vilket jag inte tror att du vill) det kan du göra genom att bara gå prata bakom deras rygg, samma resultat kommer du få om pitchar och skriver mass-meddelanden till dina vänner om ditt företag eller din business. Du ska också veta att dina vänner pratar med varandra och att de klagar (de som inte gillar att du pitchar de) vilket det negativa resultaten sprids vidare. Så skicka ALDRIG mass-meddelanden när du försöker rekrytera via Facebook, det kommer aldrig att fungera.

 

3. Facebook Rekrytering, kör för fullt

 Detta är det värsta. Någon på Facebook tar en uppenbar försäljning budskap och bara skickar ett privat meddelande med sin länk till deras MLM prospekter. Här är några exempel:

 

”Hej Marko, jag ser att du är med i Nätverks Marknadsföring, jag med! Lyssna, jag tänkte på dig när jag hittade denna fantastiska möjlighet och jag tror att med dina kontakter Du kan verkligen göra fantastiska resultat med det!!

 Kolla in videon på www.exempel-sida.com 

 Kul att ha kontakt med dig och ser fram emot att höra från dig! - Lisa”

 

OK, varför är det så illa? 

För det första är det oärligt. Vi har aldrig faktiskt ”knutit någon kontakt än ”, det hon gjorde är att hon skrev till mig bara och hennes dåligt genomtänkt budskap var att få mig intresserad, som det inte är fallet utan det ser ut mer som desperat än professionell.

 

Detta är en viktig regel när det gäller Facebook rekrytering ... 

Skicka ALDRIG en ”oönskad länk” till någon. Låt mig hjälpa dig att förstå varför …

 

 Sociala medier är som en hemmafest

 Hur skulle du reagera om du hängde med några vänner på en hemmafest och en kille som är bjuden av gruppen kastar sitt visitkort på alla? Det är bara en lek med siffror eller hur? FEL. Inte med sociala medier och inte på en hemmafest heller. För att bli bättre på Facebook rekrytering ansluter du med folk genom att ställa frågor, och sedan när tiden är rätt, prata med dem om din affärsmöjlighet. Den goda nyheten är att det är så många som gör Facebook rekrytering helt fel, du sticker ut när du gör det rätt.

 

Vill du veta mer om hur du blir bättre på Facebook rekrytering eller vad du ska skriva till folk hör av dig på [email protected] så hjälper vi dig

 

 Marko Popovic

 

 Skype: globalmwork

 

 Email: m-workhome@hotmail.com

 

 

 

web
statistics