web
statistics

5 REKRYTERINGS TIPS FÖR SOCIAL NÄTVERK MARKETING

 

       
 

Jag tror att det finns många som är dåliga på marknadsnätverket för sociala nätverk, eller är de inte utbildade bara. Du har säkert blivit väldigt nöjd med någon på sociala medier eller personligen börjat jobba med något utav deras nätverksmarknadsförings företag som de är med i och då kanske du vill dela det här inlägget med dem.

 

Vad är Social Nätverk Marketing?

 Sociala nätverk marknadsföring är inte bara att rekrytera någon som använder sociala medier, det kan också innebära att träffa dem personligen också, du förstår vad jag menar, socialt? Det finns ingen anledning till att du ska "kämpa för att hitta MLM-ledare" när du för första gången i historien har miljontals människor till hands och om du väljer att PROSPEKTERA VS att bara ATTRAHERA, då kommer det lämna sina spår dvs. att du kommer bygga ett stort team och tjäna massa pengar.

 

5 tips för din MLM rekrytering

 

1. Om du kontaktar folk via sociala medier, skicka ALDRIG en oönskad länk och fakta om produkten eller företaget och du ska inte ens nämna ditt företagsnamn om inte prospektet själv ber om att veta mer. Nuförtiden tror folk att eftersom de är nya eller heta, är det bra att slå folk över huvudet med det de jobbar med, även om de inte har uttryckt intresse och detta är inte effektivt i marknadsföringsmarknaden för sociala nätverk.

 

2. Engagera människor, gå inte bara för den ena konversationens skull. Detta är även samma sak på nätet såväl som på sociala medier. Varför inte testa det (engagera människor) för att se om du känner dig redo?

 

 Viktigt: ”Var vänlig"

 Du behöver inte ”få in" dvs. rekrytera någon på din allra första konversation, det är mycket troligt att du kommer turn them off och då är det bara att du börjar om med någon annan. Kom ihåg att vara snäll och vänlig, det fungerar på lång sikt.

 

3. Om du befinner dig i en pitch zone, som tex. på ett nätverksmöte, avstå från pitching och istället fokusera dig på din uppföljning.

 

4. Lyssna tills det gör ont. 

Jag läste någonstans om hur mycket bättre människor känner sig när någon lyssnar på dem och jag testade detta själv. Mannen jag satt bredvid på ett flygplan. Mitt mål var att säga så lite som möjligt om mig själv och bara fråga frågor om honom. Han fick prata hela tiden och jag är säker på att han kom fram till att jag var en underbar konversationist. När vi landade sa han: "Åh Gud, jag vet ingenting om dig och jag har berättat för dig hela min livshistoria, kan vi hålla kontakten?" Visst är det härligt att få en sådan respons och få själva personen att hålla kontakten med dig.

 

5. Du borde i hemlighet vara kvalifieraren. Gör inte det som en självklar grej, men du ändå borde vara det som kvalificerar dig själv. När du gör ditt sociala nätverk marknadsföringsprocess, leta efter saker du vill ha i en lagkamrat. Det finns säkert tider där jag bestämde mig för att inte ta med personen i mitt nätverksmarknadsförings företag på grund av att personen inte var den typ av person jag ville jobba med. Du bestämmer hur ditt team ska se ut.

 

Hjälpte dessa tips? 

 Tror du att andra borde se dem?

 Vänligen dela och kommentera nedan.

 Om du också vill få specialerbjudanden och uppdateringar från mig, var vänlig skriv in ditt namn och e-mail i formuläret nedan.

MARKO POPOVIC
 
    globalmwork  m-workhome@hotmail.com  Em Markoni  Marko Markoni  MarkoniEm
 
 
web
statistics