web
statistics

Hur att bryta rädsla & ringa folk för att prata om hemma business

 

Jobba hemifrån med din business Project  1

Även om det är populärt att säga att inte kontakta dina vänner och familj, kommer jag att ge dig en anledning att göra just detta. Först av allt, bara så ni vet, om du är rädd för att kontakta dem betyder det bara ett av två saker, antingen du utbildades fel, eller om du inte verkligen tror på vad du har att erbjuda i ditt hemma business. Hursomhelst, fixa det och komm över det.

Gör din lista. Gör din lista över personer som du vet, som gillar att delta i evenemang, som gillar att läsa, som har drabbats av ekonomin eller som kanske vill tjäna mer pengar. Då vill jag att du pekar ut de 20 mest negativa människor på listan. De personer som du vet att tänker allt inklusive VARJE hemma business verksamhet är en bluff. De människor som du vet, utan en skugga av ett tvivel, kommer att berätta Aldrig i livet! Sedan ring dem först. Ha kul med det. Här är skriptet att använda:

Hej Negativ Kalle (infoga deras namn här), lyssna, jag har inte mycket tid, men jag vill bara fråga om du skulle vara intresserad av ett sidoprojekt som inte stör med vad du är gör för närvarande?

Om de svarar med följande: "Nej", "Nej tack", "Är det någon plan" eller något i den stilen, Säg "Cool, tack, jag ville bara se till att det inte var något för dig, OK, jag måste gå! Vi hörs senare "och avsluta samtal.

Om de svarar, "Vad är det", "Kanske" eller något liknande "Ja", säger så här:

"Ja, jag vill vara mycket tydlig och säga att detta är förmodligen inte något för dig och du kommer inte vara intresserad men det är ett nätverk marknadsföring företag som jag bygger som en hemma business företag och om du har ett intresse, kan jag skicka dig en video om verksamheten som du kan checka ut. Om du har ett intresse, som uppriktigt sagt skulle överraska mig, kan vi prata vidare "

Om de sedan svara med "Låter som en av de Amway saker", "Är det en pyramid",

"Är Bernie Madoff som kör den från fängelset", sedan skratt (låt dem höra dig skrocka) och svara med "Cool, tack, bara se till att det inte var något för dig, OK, jag måste gå! Vi hörs senare "och avsluta samtal.

 

Varför i helsike säger jag att du gör detta för din hemma business?

 

Eftersom du kommer att se att det är inte så illa. Om du kan ha kul med att kontakta de värsta skeptikerna du känner, kanske det kommer att bryta din rädsla och din alldeles seriös inställning när du pratar med andra om din hemma business. Förresten, för varje person som jag någonsin har haft i mitt team och fick göra detta, har personen sponsrad minst en person från denna övning.🙂

 

Letar du efter en mentor, maila mig på m-worhome.hotmail.com

Om du gillar det här inlägget, vänligen snabbt göra mig en tjänst och dela med andra och kommentera nedan.

web
statistics