web
statistics

Ska du köra med produkt eller MLM affärsmöjlighet?

                                                                                                                                                                   
 
Du har precis startat ett MLM (Multi Level Marketing) företag och du vet inte vad att färvänta dig och  vart det leder? Kommer det leda till mer pengar som extra mengar med MLM affärsmöjlighet eller kommer det leda till en super bra produkt bara? Låt mig ge dig min åsikt om båda dessa metoder samt ett tredje alternativ.
 

Du bör köra med MLM affärsmöjlighet?

Mitt förslag är typ och ibland. Här är vad jag menar, när du kör med hur mycket pengar du kan göra i din MLM möjlighet, lockar du företagare som kanske inte känner till nätverksmarknadsföring då du riskerar att låta som alla andra. Jag ser människor som på facebook publicerar skit på hur du kan tjäna 50.000 kr per månad på en 2.500 kr investering. Om det inte låter rätt, är det förmodligen inte. Nätverksmarknadsföring är fantastisk men den är inte magisk. Den lägre prissatt saker har helt enkelt fler människor att göra med, större pengar och gratis saker är nästan omöjligt att göra några riktiga pengar med så du lockar en hel del icke allvarliga nätverkare som inte förstår grundläggande matematik.

Problemet med att locka företagare är att de är oftast gulaktiga. Tro mig, jag brukade vara en flagnande serieentreprenör som försökte tjäna pengar på en miljon olika saker och varje vecka en ny möjlighet skapad som skulle ge mig en kruna, hoppade jag över det. Men det finns en massa människor i denna ekonomi som vill tjäna extra pengar, som ibland antyder att människor som har som sin grej att tjäna extra pengar är inte en dålig grej. 

 

Vad om att köra med din produkt vs MLM affärsmöjlighet?

Detta blir svårt. Låt mig ge dig ett exempel som verkligen låter bra, men jag tror inte är det bästa tillvägagångssättet . Det finns ett par hundra olika MLM affärsmöjlighet som t.ex. viktminskningsprogram där ute, och det finns några stora produkter, men massor av konkurrens. (Oroa dig inte, jag är inte smuts kasta dessa företag eller misskreditera dem eller skriva om behandling!) Kanske den mest populära är en 90 dagars viktminskningsprogram som blir mycket annonserad. (Återigen, jag skrev produkterna är fantastisk.) Men, det är där jag ser två problem.

1) De som är jämt på någon "diet" är bland de snabbaste att prova nya saker och hoppa från produkt till produkt. Dr Oz säger smörgås med jordnötssmör och sylt orsakar fettförbränning, de kör med det. Eller när Dr Phil säger kanel med grapefrukt bränner kalorier, då de hoppar på den. Medans dem som är med i MLM och använder någon produkt är mer lojala mot sina progukter. 

2) Det är en 90 dagars program. Om man förlorar vikt, slutar men då? Om man inte gå ner i vikt, slutar man då? Om du är med i ett MLM företag för att tjäna pengar, då du vill uppleva minst avgång med flest mängd tillväxt. Om du har massiv avgång, kan man lika gärna vara och sälja produkter på en hälso och nutrition butik och varje månad börja på nol igenl. Jag gjorde detta i flera år, jag vet. =)

 

OK, vad ska jag kör med då?

I nätverksmarknadsföring , människor ansluter människor, inte produkter. Människor som helhet, vill tillhöra något större än de är. Oavsett om din produkt är guld och silver, bantningspiller, juice, protein barer eller teknik, människor vill tillhöra något som håller dem pumpas upp och upphetsas. Har du någonsin köpt en ny bil? Hur lång tid tog det upphetsning över den nya bilen? Absolut inte länge, vilket är samma sak om hur länge du vill att dina människor ska stanna kvar i din MLM företag.

Jobba med ditt lag och visionen om dina ledare. Vem är i ditt lag? Varför är de människor som andra vill vara runt med? Varför skulle de komma till händelser? Vilka mål har ditt team? Hur upplyftande och kraftfulla är din lärare? Varför människor tillhör samma organisationer för år eller hela sitt liv? De vill tillhöra något häftigt och större än dem. Skapa ett team atmosfär genom utbildning och stöd och ledarskap som inspirerar andra och ger alla tillsammans för ett gemensamt mål. Ledande med produkten främjar användare och säljare, som inte kan vara den längsta varaktig grupp människor som du vill ha i din verksamhet. Ledande med MLM möjlighet kan locka dem att hoppa från affären att hantera. Ledande med laget och ledningen i ditt företag / lag kommer att locka ledare som du som tillbirngar sin tid fokuserade på att nå sina mål och då kommer du att bygga ett imperium.

 

Om du gillar det här inlägget, vänligen göra mig en tjänst och dela med andra och kommentera nedan.

web
statistics