web
statistics

2 hemligheter om hur man tjänar pengar

 

Låt mig vara tydlig. Du kan tjäna pengar genom att prata med varje person som du stöter på och pitcha dem till ditt företag. Genom att få in stort antal människor, som kommer att arbeta, så småningom. Men om du vet de 2 hemligheter hur man tjänar pengar, det är en formel, och om de följs under en tid, kommer du tjäna massor av pengar.

 

Vem känner inte till metoderna för att tjäna pengar?

 Jag har sagt detta och säger detta men få verkar lyssna så jag kommer att vara mycket, mycket tydlig i det här inlägget om hur man tjänar pengar. Värdet du sätter in på marknaden kommer att diktera om du ska tjäna mer pengar eller inte alls. I denna värld av nätet och nätverk marknadsföring, de som lägger ut mer värde, helt enkelt tjänar mer pengar. Efter att jag beskriver vad värdet är och hur man mäter det, jag har en snabb övning för dig längst ned i detta inlägg.

 

Hemlighet nr. 1 - Vem är din målgrupp eller perfekta personen?

 Jag var på en försäljning och marknadsföring på ett evenemang där varje deltagare betalade 1500kr per person för att bli bättre på försäljning och marknadsföring. När de ställde denna fråga, kunde inte en person i publiken svara direkt. I alla dina marknadsföring, bör du ha ett mål som din marknadsföring talar till och om du inte gör det, då betyder det att du försöker prata med alla och om du försöker att prata med alla kommer du att locka INGEN. Hur kan du eventuellt bygga upp en verksamhet där du inte vet klart vem du försöker locka? I din strävan efter pengar, är detta ett viktigt steg. Ju mer specifika desto bättre, vem du vill arbeta med och skriva all din marknadsföring till den perfekta prospekten.

 

 Hemlighet nr. 2 - Lösa dina problem

 Du kanske har hört mig tala om värdet på marknaden. Nå, vad är det exakt? Jag ser värdet på marknaden som kan lösa problemen på din perfekta personen. Efter att ha identifierat vem din målgrupp är, väljer du att skapa innehåll, video, audio, lösningar för att hjälpa dem att lösa sina problem. Detta gör dig mer värdefull eftersom du har gett dem värde. Detta kan göras med evenemang, webinars, bloggar, artiklar, osv. Vissa målmarknader har en hel del smärta som du kan prata om, andra kan vara så enkla som tex. hur man kan marknadsföra sin produkt. Varje nisch och marknad har sitt problem, du måste vara villig att försöka lösa dem.

 

 Övning nr.1 - Bestäm din målgrupp / perfekta personen

 Vem vill du verkligen jobba med? Vem tror du synkar ihop med och kan prata lätt med? Om du hade en trollstav och kunde bygga ett team av en viss typ människor, vem skulle det vara? Svara på dessa frågor med din bästa svaret och sedan gräva djupare: Vilka böcker läser de? Vilka är deras intressen? Vad tittar de på TV? Vilka händelser de deltar i? Försök att tänka på en viss person inte bara en grupp. Personen kommer att likna den gruppen.

 

 Övning nr.2 - Vilka är deras problem eller önskemål?

 Hur ser din perfekta personen ut? Vad behöver de hjälp med? Vilka är deras räddsla? Vilken utbildning kan de vara intresserade av? Vad skulle göra deras liv lättare? Vilka ouppfyllda önskningar kan de ha?

 

OK, gjorde du båda övningar? Ovanstående två övningar bör diktera din framtida marknadsföring. Jag kan inte betona hur viktigt detta är. Vissa människor betalat mycket pengar för att höra hur man gör detta, jag uppmuntrar dig att spendera tid på dessa två övningar.

 

 Övning nr.3 - Varför tjänar jag inte mer pengar?

 Detta är den fråga jag får hela tiden. Att nätverkare gör massor av saker men inte gör några pengar, varför inte? Här är frågan för att avgöra om du ens ska tjäna mer pengar. Hur många problem har du löst i din målgrupp förra veckan? Veckan innan? Veckan innan dess? De flesta människor bara bidrar kolmonoxid till marknaden och de undrar varför de inte är rika. Om du byter fokus och undrar varför låta mig att lösa problemen av min målgrupp, kommer du att tjäna mer pengar.

Om du gillar denna post vänligen kommentera och dela vidare. Du kan även mejla mig om du vill ha flera sådana inlägg skickade personligen till dig. 
 

Marko Popovic

Skype: globalmwork

Email: [email protected]  

 

web
statistics