web
statistics

4 Egenskaper av Topp Ledare

 

 

Vem ska läsa det här inlägget om egenskaper av topp MLM ledare? Den som vill bli en eller bli bättre ledare. Du bör inriktas på att bli en ledare, även om du ännu inte har sponsrat din första person. Först när du fokuserar på framtiden kommer du att blir mer attraktiv för dem omkring dig, speciellt dina prospekts.

Jag studerade MLM ledare i alla olika företag för att avgöra hur jag ville definiera mina ledaregenskaper. Jag är ständigt ute efter att förbättra och lära mig mer för att förbättra mitt ledarskap så det alltid blir en växande process. Samma gäller även dig att blir bättre och lära dig hur du blir bättre för varje gång och det ska alltid finnas i ditt organisationsschema det gäller även nuvarande företag som du är med i.

 

 Egenskap nr.1: Ledarskap kontra Förvaltning

 Detta är en stor sak. Här är vad ett MLM manager säger: "Mitt team duplicerar inte", eller "jag kan inte få mitt team att göra någonting". Dessa är kanske de mest vanliga fraser av yttrade av dem i nätverks marknadsföring som har förmågan att rekrytera, men förstår inte skillnaden av ledarskap vs ledningen.

 Ledarskap gör alla de saker som du vill ditt team ska göra utan tillsats till resultatet som de faktiskt kommer att göra. Det  sannerligen önskas framgång för alla du möter men smitas av hotet att låta bristande åtgärder eller motivation för andra att ta dig ur ditt spel. Ledare fokuserar på dem som är värda hans tid, samtidigt utnyttja hans tid i den högsta och bästa möjliga användning, som inte inkluderar att klaga på sitt team. Det bästa en ledare kan göra för sitt team är att fortsätta att ha framgång, detta motiverar rätt lagkamrater genom att visa dem hur det är gjort och att det är möjligt.

 

 Egenskap nr.2: Bygg Ledarskap

 Vi måste veta och förstå skillnader mellan ledare och resten av gruppen. Vi vill att våra lagkamrater ska ha viss framgång, men de kommer inte vara hungriga nog (inte allat) för att vidta de åtgärder som föreslås för att börja bygga sin verksamhet medan andra gör. Ledare kommer att fokusera och lägga sin tid på att bygga andra ledare. Jag gillar vad min mentors vän Erwin säger, "Ledarskap är att ha förmågan att lämna ett område eller ta ledigt och ha gruppen som fortsätter att utföra baserat på de andra ledarna på plats". Fokusera dina ansträngningar på att bygga ledarskap, år efter år, och du kommer att ha en ohejdbar armé som fortsätter att växa.

 

 Egenskap nr.3: Skapa Personer av Inflytande 

 Ledare skapar andra ledare, inte anhängare. Om det enda du gör som ledare är att berätta för ditt lag att promouta dig, så har du skapat följare, men kommer att misslyckas med att skapa och utveckla personer med inflytande. Den ideala scenariot är att hjälpa ditt team att öka sitt inflytande och ledarskap så att de har möjlighet att göra samma sak som du och så vidare. Nätverk Marketing är tänkt att vara en inkubation tids område för ledarskap, inte en kult där vi alla följer en person.

 

 Egenskap nr.4: Topp MLM ledare uppvisar även ledarskap i business

 Begränsa dig inte att bara läsa vissa böcker om MLM, att förstå ledarskap inom business är ett effektivt sätt att leda gruppen. Själv läser jag många av de mest inflytelserika böcker. Läs dessa typer av böcker för att lära dig smartare ledarskap inom business som kommer bara att hjälpa dig när du försöker att rekrytera affärsmän och lära ditt team att göra som du gör. Den största MLM ledarna Jag har talat med i denna bransch har varit några av de smartaste affärsmän jag någonsin har träffat, bli en sån själv.

 

 

 Snabb lista hur man blir en ledare

 

1. Ha läsvanor av en ledare. Om du vägrar att läsa, åtminstone lyssna på ljudböcker. På en daglig nivå, jobba på att bli bättre. Detta är en av de mest kritiska ledars attribut.

 2. Förvänta dig det bästa av människor. Aldrig uttala ord som kan sänka/skada ditt lag för någon, inklusive dig själv. Detta inlägg kan hjälpa till med detta - Expect Greatness

 3. Ändra din omgivning. Omge dig med människor som har den kompetens av ledarna som du vill ha. Denna enkla förändring av vem du umgås med och lär av kan vara den största förändringen du någonsin kan göra. Du kan inte hänga med stora ledare under en längre tid och misslyckas med att bli en.

 

PS. Om vi ​​i dagsläget är en sammanställning av erfarenhet från vårt förflutna, låt mig avsluta med en fråga: Vem vill du vara om 10 år från och med nu?

 

 

Marko Popovic

Skype: globalmwork

Email: m-workhome@hotmail.com  

 

web
statistics