web
statistics

Varför ditt MLM prospekt lyssnar inte på DIG?

 

                                                  
 
 

Någon gång har du säkert undrat varför dina MLM prospekt inte återkommer till dig eller dina samtal, kommer inte till bokade möten eller foga in i ditt företag? Det är en enkel lösning, men för de flesta människor, är det inte så lätt. I det här inlägget kommer jag att bryta ner varför är så få av våra MLM prospekts som lyssnar på oss och vad vi kan ändra för att åtgärda problemet.

 

Vad tänker du när du hör ordet "Försäljning"?

 Jag var på ett evenemang om försäljning och marknadsföring och en av de övningar som vi gjorde var att gå runt i rummet och ställa frågan: "Vad tänker du när du hör ordet försäljning". Varje enskild person i rummet svarade med en negativ kommentar som bedragare, påträngande försäljare, bilförsäljare, någon som bara lurar folk, mm..och sen undrar vi varför vi inte får mer försäljning?

 

 Tänk om vi blev dödade av säljarna?

 Här är den stora sak om ett affärsnätverk marknadsföring. Kan du börja utan att gå via säljutbildning, få en examen eller certifiering. Här är det dåliga om nätverk marknadsförare, de fick börja utan att gå en säljutbildning, få en examen eller certifiering! De flesta människor i nätverket marknadsföring har aldrig varit med om ens en timme av säljutbildning så att de antar att de är dåliga eller bara har en negativ konnotation till det. Här är några enkla exempel på vad som kan ha hänt utan säljare:

 

- Columbus hade inte övertygat drottning Isabella att finansiera hans resa för att hitta Amerika

- Gandhi hade inte övertygat människor i Indien att de förtjänar vara fria

- Martin Luther King hade inte övertygat andra inflytelserika personer att gå med honom i kampen mot segregationen

 Varje persons inflytande som har åstadkommit något för att hjälpa samhället har någon gång varit en person av försäljningen. Att sälja idén om ett bättre liv, sälja idén att människor förtjänar bättre, sälja affärsmöjlighet, etc.

 

Ingen vill vara "SÅLD" 

 Ingen mår bra utav att känna sig "såld". Men alla känner sig bra när de lyssnade på själva presentation dvs. säljande av idé, produkt eller annat. Hur gjorde de tidigare nämnda personer inflytande att få sina idéer sålda? De lyssnade på andra människors behov. Nästa gång du är på väg att ringa ett MLM prospekt eller leads tänk på deras behov. Gå inte in i ett möte med tanke att sälja dem din business bara, utan fråga dig själv hur skulle du känna dig om någon gjorde samma för dig?Har någon gjort det för dig? Jag slår vad om att det har. Jag slår vad om också att du inte gillade det så varför gör du samma till andra och förväntar dig olika resultat?

 

MLM prospekt resurser

 Om du eliminerar behovet av att få ett resultat just denna minut och istället fokusera på att betjäna, du skulle bli förvånad över vad dina långsiktiga resultat kan förvandlas till.

 Så nästa gång du har ett möte eller ringer till ett prospekt, sätt dig i deras skor och ha ett mål eller service och hjälp dem. Lyssna på dem, hör deras smärta, problem och önskemål. Tänk på att de flesta människor som har anslutit sig till mitt primära företaget gick inte med direkt. Mitt mål med min varma marknaden eller någon jag möter, är att aldrig bränna dem genom att kasta in dem i elden, utan att hålla dem varma och när tiden är rätt för dem, kan vi göra jobbet tillsammans.

 

 Vad jag tänker på ordet försäljning

 Jag har en positiv reaktion/omedelbar tanke när det gäller ordet försäljning eftersom jag vet att ingenting i denna värld sker utan säljare och säljpersonal och de är enda positioner i ett företag som inte är högst upp. Detta är inte att sänka de andra roller i ett företag utan att öka vikten av omfamna etiska säljare och förstå deras värde för alla företag.

 
 Gillar du inlägget har du fråga eller kommentar skriv gärna, vill du ha andra inlägg skickade personligt till dig via mejl skriv till mig så ordar jag det. Du kan även dela vidare till ditt team om så du vill.
 
 

Marko Popovic

Skype: globalmwork

Email: m-workhome@hotmail.com 

web
statistics