web
statistics

Hur väljer man en bra MLM business?

 
Detta är en mycket viktig men ofta missförstådda ämne. De flesta väljer vad de tycker själva är den bästa online business och oftast väljer de fel av någon anledning. I den här bloggen kommer jag att dela vad ska man titta efter när man vöjer en online business så att du ska kunna välja rätt.
 

Är det en MLM produkt?

Även, om du har en riktigt fantastisk produkt så kommer den inte att säljas av sig självt. Marknaden  är fylld med MLM-företag som har enorma produkter. Det finns horder av människor som har varit i företag med bra produkter som fortfarande inte lyckats.

Är det kompensationsplanen ?

Jag tror det är viktigt lika mycket, om inte mer än MLM produkt men du kan inte ha en fantastisk ersättning plan utan en bra MLM produkt. En bra kompensationsplan kommer att locka ledare, som kommer att driva företagets tillväxt, men det är inte den viktigaste faktorn.

Är det grundarna?

Detta är avgörande. Det finns ingen mening med att slösa någon tid med ett företag som inte har etiska och starka och erfarena  grundare. Du kan ha bra och giriga eller dåliga grundare som kommer förstöra en hel del.

 

 Vilka är de största faktorerna när du ska föröka välja rätt MLM företag att jobba med?

Anledningen till att så många människor har misslyckats är inte på grund av en dålig produkt eller ersättningsplan utan de saknade stöd, ledarskap och utbildning men även bra ledarskap. När jag började med företaget jag är med nu lovade jag mig själv att jag ska lära mig och utbilda mig ordetnligt så att inte misslyckas.

Jag tog på mig att lära mig allt som finns att veta om marknad, ledarskap, prospektering och rekrytering. När du tittar på ett hemmakontor för att avgöra om det är en bra passform, måste du titta på ledarna och utbildning. Här är några exempel på frågor som du bör ställa innan du bestämmer dig.

 

1. Finns det någon coaching/utbildning för dem som är helt nya i företaget?

Anledningen till att detta är viktigt är att det är viktigt för dig att få en kontroll i dina händer de första 90 dagarna av att vara i verksamheten så att du kan ha en hög tillits nivå och kan dela den historien sedan med andra. De första dagarna i ett företag är de viktigaste, så att även du ska kunna veta att lära dina nya på rätt sätt.

2. Finns det återanvändbara resurser och verktyg?

När du börjar då kan du inte veta allt om företaget, då ska du inte börja med att göra presentationer själv. Därför är det bra om den finns på nätet och eventuellt även offline resurser som du kan använda för att göra grovjobbet åt dig.

3. Finns det några ledare för trepartssamtal?

Utgående är inte alltid lätt för den helt nya personen. Låt en erfaren veteran hjälpa dig med detta. Om du har en ledare som är alltför stora för att tillbringa tid med dig på telefonen för att hjälpa dig att bygga hans eller hennes verksamhet, hitta en annan ledare.

4. Lär de sig att generera fler leads?

Brist på ledarskapet har krossat många bra nätverkare.

5. Hur sträng är företaget på marknadsföring genom att använda Internet?

Tro det eller ej, även idag, finns det fortfarande några företag som inte tillåter deras representanter att nämna namnet på företaget eller produkten på Internet (inklusive Facebook). Jag kan inte tänka mig att vara i ett företag som kan begränsa mig att tala om vad jag jobbar med på nätet och i sociala medier.

 

 

Jag hoppas att detta hjälper dig i din strävan efter den bästa online business! Alla förtjänar att ha ett företag som de älskar och trivs med!

Om du finner värde i den här bloggen och gillar den kan du gärna dela vidar, kommetnera eller skicka mejl om du har någon fråga eller fundering.

PS: Om din Upline inte har en steg-för-steg plan för framgång, då kan kontakta mig via mejla ( [email protected])så kan jag skicka videos som kommer hjälpa dig mycket!

 

web
statistics