web
statistics

3 heta tips på hur du kommer igång med en bra blogg innehåll

                                                                         
      
 

Om du menar allvar om att utnyttja Internet som ett verktyg för att hjälpa till att bygga din online verksamhet, då du förmodligen har hört att skapa en blogg. En verkligt gemensam fråga jag får frågan är "Hur gör du att skriva en bra blogginnehåll ?" Det här inlägget kommer att hjälpa dig med tre riktiga coola sätt att komma upp med bra blogginnehåll snabbt och ofta.

Kom upp med blogginnehåll genom att titta på sociala medier

Låt mig gissa, du vill komma med blogginnehåll som blir gemensam och blir kommenterat, eller hur? Tja, studera Facebook. Vilken status, uppdateringar eller åtgärder i sociala medier blir delat och kommenteras? Sedan bygg ett blogginlägg runt det ämne. Till exempel, när jag gjorde detta inlägg på Facebook om hur jag kommit upp en ny rang i mitt företag, hade jag 20 gillar och 16 kommentarer inom en timme. Folk gillar att höra om prestationer. Använd inte detta exempel som det enda sättet att komma med blogginnehåll men, att studera andra marknadsförare är mycket smart på vad som får uppmärksamhet och vad kommer också att få uppmärksamhet på din blogg.

Lär kraften i en intervju

När du är en ny bloggare eller nätverk marknadsförare du vill förknippas med framgångsrika människor. Var inte rädd för att intervjua dem du ser som har framgång. De flesta av oss marknadsförare är mer än glada att hjälpa nya marknadsförare, särskilt om de är med i vår lag eller i vårt företag. Nå ut och fråga ledare om du kan spela in en intervju med dem. Du kan använda ett konferenssamtal som (www.FreeConferenceCall.com) eller använda Skype för att göra en videointervju och sedan ladda upp den på YouTube. Några exempel på frågor du kan ställa för att väcka intresse hos andra:

- Vad tycker du om det aktuella läget för vår bransch?
- Varför valde du den här branschen?
- Vilka är dina tre tips för att bygga en stor organisation?

Du kan också komma med din egen. Om personen du intervjuar är i samma företag som du då kan du ställa frågor som intresserar dig tex. om produkten hur du på bästa sättet kan marknadsföra den osv.

Kommer den här bloggen hjälpa dig att komma med blogginnehåll? Jag hoppas det och om du har några frågor till mig, skulle jag uppskatta det och du kan publicera dem som en kommentar nedan 🙂

Om du gillar det här inlägget, kan du känna dig fri att dela med andra och kommentera nedan.

                                                     
 
web
statistics