web
statistics

Vad är MLM?

 

Vi hade ett möte på ett hotell och någon ställde frågan, "Vad är MLM?" Nu står de flesta människor som är äldre än 30, inte vet riktigt hur de ska förklara, vilket jag trodde att de har haft någon form av erfarenhet med Online Marketing. Hur förklarar du det till någon som aldrig har hört talas om det? Den här bloggen kommer att hjälpa till att svara på frågan samt lära dig hur du enkelt kan förklara vad MLM är.

 

Vad är MLM eller Multi-Level Marketing?

 Låt mig först dela med dig hur jag besvarade frågan. En av mina lagkamrater hade pratat med personen i lobbyn om att vårt företag var ett MLM företag och då ville personen i fråga veta vad MLM är för någonting. Jag berättade för honom att MLM stod för Multi Level Marketing och det var ett sätt för någon att starta eget hem affärssystem (business) för att skapa ytterligare intäkter utan att ha en massa start pengar.

 Lägg märke till hur jag svarade. Mycket enkelt och jag sa faktiskt inte vad det var men i stället berättade jag vad den gjorde. Det är bra marknadsföring. Bra marknadsföring bör inte vara vad något är, utan snarare vad den gör. MLM är ett sätt för dig att ha ditt eget hem affärssystem utan att betala för produkt forskning, köpa massor av inventering, hyra lokal, hantera dyra program, betala en enorm franchise avgift, oroa sig om anställda, eller att sitta fast med att försöka räkna ut din egen marknadsplan.

* Känn dig fri att låna mitt svar nästa gång någon frågar dig om MLM frågan. =)*

 

Ett annat smart sätt att svara på frågan...

 Ett annat smart sätt att svara på "vad är multi level marketing" fråga är att ange vad lockade dig till det, baserat på dina erfarenheter. Vissa människor missuppfattar det och tror att du alltid bara ska svara på en fråga och låta det vara.

 Jag hade jobbat i olika företag och olika jobb och jag hatade tanken på att arbeta år efter år för någon annan utan att bygga eget kapital. Jag ville äga min egen verksamhet. Det enda problemet var att jag inte hade massa pengar för att hyra kommersiella lokaler och jag verkligen visste inte vad jag skulle ha för företag. Så idén om MLM är att du kan starta ett eget företag, kunna jobba hemifrån, utan enorm initial kostnad och MLM företaget kommer att hjälpa dig att nå framgång.

 

 Hur MLM är annorlunda än en standard Traditionell Business

 Det största problemet med en standard småföretag är att verksamheten vanligtvis äger dig, inte tvärtom. Du lämnar ditt vanliga jobb för att starta ett eget företag och arbete som du jobbat 9-5 för att arbeta 9-9. Över det, små företag kräver mycket kapital och oftast har ägarna fastnat i görandet, marknadsföring och lokalisering av nya kunder, vilket är en formel för katastrof.

 Med multi level marketing behöver du inte oroa dig för att göra, allt du har att jobba med är marknadsföring och lokalisera nya kunder. Företaget hanterar leverans, kundsupport, produkt forskning och utveckling och allt du behöver göra är att få det ute dvs. att göra marketing. Och det bästa är att du har någon (din upline) som hjälper dig att lära dig hur man gör det på bästa sättet. Detta är alltför annorlunda än en vanlig liten verksamhet och att du vanligtvis inte kan hitta stöd för att hjälpa dig att marknadsföra ditt företag.

 

Vad fick dig att välja MLM?

 Jag delade med dig varför jag blev inblandad i multi level marketing. Om du är för närvarande involverad i ett MLM företag, berätta varför du kom in? Vad fick dig att se möjligheten? 

!Försök att svara på detta utan pitching av din produkt. Lämna mig en kommentar om varför du gillar affärsmodell MLM längst ner på denna sida, ser fram emot att höra dina synpunkter!

 

 

Marko Popovic

globalmwork    m-workhome@hotmail.com   Em Markoni     Marko Markoni     MarkoniEm

 

 

 

web
statistics