web
statistics

5 anledningar varför de flesta misslyckas inom ONLINE MARKETING

 

Detta kanske kommer göra ont men du måste höra det. De flesta människor som försöker med MLM marknadsföring misslyckas. Som svar till de som har lockats till marknadsföring på nätet och vill gå den vägen och överge alla offline marknadsföringsinsatser, skriver man såna blogg som min att hjälpa de som inte vill misslyckas. Att känna till de 5 skäl för online-marknadsföring kommer hjälpa dig att inte misslyckas. 

 

Anledning nr.1  - De tror att MLM marknadsföring är en snabb affär

 Du har hört guruns tala om sponsring 1.100 personer i deras MLM business på en timme och få miljontals träffar och leads på en månad, men vad du måste förstå är att det tar tid, en lång tid, att få någon form av närvaro på nätet. Du konkurrerar med tusentals människor och tävlar om utrymmet på den digitala gränsen.

 

 Anledning nr.2 - De försöker lära sig allt

 Med marknadsföring på nätet har du ditt val av vapen. Video, artiklar, kataloger, böcker, olika event, mm. Johan tex. nätverk marknadsförare kommer i sitt företag och vill lära sig allt om kompensationsplanen, produkten, går igenom all träning och typiskt tar det månader eller år att faktiskt göra något som skulle kunna producera en inkomst. Marknadsföring på nätet som du kan göra är 10 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, fokusera dig på att bli bättre på prospekt och ändå börja tjäna bra med pengar.

 

Anledning nr.3 - De behöver inte investera i sin verksamhet

 Om du hade börjat en tegel och murbruk företag, skulle du leta efter de billigaste sätten eller något du kan få gratis att starta denna verksamhet? Självklart inte. Du skulle vilja ha hög kvalitet på reklam, utrustning, etc, för att driva ditt företag. Om du var smart skulle du också hyra konsulter, advokater och kanske en affärs coach som du vill att det ska ha en större chans att lyckas, eller hur? Varför människor tror att de kan skapa en hög vinst online-verksamhet gratis eller för några hundra kronor? Ibland gratis ... är den dyraste val som din tid är oändligt mycket mer värdefullt än tillfälliga pengar.

 

Anledning nr.4 - De går inte på online MLM marknadsföring event

 Återigen, om du ägde en franchise skulle du gå till den nationella konventionen? Naturligtvis skulle du, varför? Eftersom du menar allvar om att växa som ett företag. De flesta online MLM marknadsförare har aldrig ens varit på en online-marknadsföring event och de undrar varför de tvivlar ständigt om denna "Internet grej". Som en som har varit länge i MLM branschen, kan jag berätta att när människor deltar på såna händelser framförallt events deras tro går genom taket. 

 

Anledning nr.5 - Flest online MLM marknadsförare misslyckas!

 De glömmer vad någonsin har genererat en vinst innan de hoppar på utbildningen av Internet och de slutar med prospektering. Jag har sett detta hända den bästa av rekryterare och offline marknadsförare. De slutar att delta i några offline möten som är bara "old-school" och inte cool. En gång stolt nätverk marknadsförare kommer nu inte göra så mycket utan kommer bara sitta och stirra på sin datorskärm hela dagen och natten. Ganska snart kommer dessa (en gång seriösa marknadsförare) att komma i deras gamla rutin att hänga med sinna vänner som varje dag spelar spel eller annat och slösa sin dyrbara tid. Även om de innan gjorde pengar från deras nätverk marknadsföring företag, kommer de att inse att pengarna slutar komma eller åtminstone kraftigt långsammare när de överger sitt lag och deras faktiska prospektering. Denna period varar vanligtvis som minst 90 dagar för att inte göra några vinster (igen, även om de hade gjort vinster från marknadsföring offline tidigare) tills de blir bestört och beslutar att Internet, samt nätverksmarknadsföring inte fungerar.

 

OK vad kan vi göra?

 Ditt nummer fem faktor om du beslutar att göra övergången från offline till online MLM marknadsförare är din rutin och ett schema. INTE, INTE, INTE, att överge vinstproducerande aktiviteter du hade gjort som prospektering. Tänk på att prospektering kan göras online eller offline men bara inte normalt utan telefon. Om du behöver skapa en inkomst, skulle jag föreslå att inte spendera mer än 30% av din tillgänglig tid till lärande och 70% prospektering. Jag pratar inte illa om marknadsföring på nätet, jag bara pratar illa om dålig tidsplanering som kommer att krossa alla, i alla affärer. Känn dig fri att ge din åsikt längst ned till detta kontroversiellt ämne.

 
 
Marko Popovic

    globalmwork

   m-workhome@hotmail.com

   Em Markoni

      Marko Markoni  

  MarkoniEm

 

 
web
statistics