web
statistics

"Hur kan jag tjäna mer pengar?"är inte rätt fråga att ställa

 

 

Just nu medan jag skriver går människor omkring och frågar sig "Hur kan jag tjänar mer pengar?" Det här inlägget visar dig hur man tjänar mer pengar genom att ändra på frågan.

 Hur kan jag tjäna mer pengar - själva problemet

 Vid någon tidpunkt märker folk ett problem i sitt liv, antingen att de har svårt att betala sina räkningar eller har  inte råd med saker de vill köpa, och med blicken i det blå ställer de sig frågan; Hur kan jag tjäna mer pengar?

 Så vad är problemet?

 Problemet är att det här är en resultatbaserad fråga. Resultaten i ditt liv, om de är ekonomiska, personliga, andliga eller hälsan, är RESULTAT av vad dina nuvarande vanor och handlingar är. Det finns en andra fråga som faktiskt hjälper dig att hitta en lösning på hur du kan få/tjäna mer pengar.

 Men jag vill ha mer pengar, tänker du

 Det vill vi alla. Varför ska du tjäna mer pengar? Nyckelordet är tjäna. Om du vill spela tärningar och hoppas kunna öka din inkomst därigenom, fortsätt bara att hoppas eller spela på lotterier kanske. Men om du vill försäkra dig om att du får mer pengar, fråga dig själv en bättre fråga ...

 "Hur kan jag ge mer värde till marknaden?"

 Du ser, det värde du tar med till din marknadsplats online, oavsett vilken marknadsplats det är, kommer att diktera beloppet du kommer tjäna. Jim Rohn är kungen när det gäller sånt:"Du får inte betalt per timme. Du får betalt för värdet du tar per timme. "- Jim Rohn

 

"Du får inte betalt per timme. Du får betalt för värdet du tar per timme. "- Jim Rohn

 "Önska inte att det var lättare, önska att du var bättre." - Jim Rohn

 "Det stora värdet i livet är inte vad du får. Det stora värdet i livet är vad du blir. "- Jim Rohn

 
 

 Så bli. Bli den person som ger värde. Bli den person som hjälper andra. Bli värdefull för andra genom att hjälpa dem att lösa sina problem. Sluta sitta i soffan och önska att pengarna kommer att falla från ingenstans ner i knät på dig, det kommer inte att hända. Och även om det gör det genom någon form av lotteri, och om du saknar de rätta principerna hur du spenderar dina pengar, så kommer du förlora pengarna lika fort som du fick dom. 

 Hur tjänar man då mer pengar?

 Börja hjälpa andra att lösa sina problem. Vill du veta hur värdefull du är för närvarande i detta avseende? Titta tillbaka de senaste 7 dagarna och fråga dig själv, vem hjälpte du och hur? Vilka problem har du löst för andra? Eller har du bara pitchat ditt företag till människor utan att lyssna på dem och deras problem för att identifiera hur din produkt eller tjänst kan hjälpa dem?

 Jag vet att du är värdefull för denna planet och samhälle, men först måste du sluta ställa frågor som "Hur kan jag tjäna mer pengar" och istället fokusera på andras behov. Jag menar inte att det måste vara välgörande arbeten, inget fel med det, men det behöver vara att lösa andras problem.

 Folk, jag är här för att öka karaktären av detta yrke. Vi är här för att påverka planeten i en tid då det är desperat nödvändigt. Gå hjälp dina medmänniskor att skapa ett bättre liv genom nätverksmarknadsföring, bli en person av värde för denna planet och du kommer att ha gott om pengar. Jag litar på dig.

 

Gillar du texten skriv gärna kommetar, dela med ditt team, skriv frågor om du har ...

 

 

Marko Popovic Markoni

  globalmwork

   m-workhome@hotmail.com

  https://www.facebook.com/marko.popovic.workhome/?hc_ref=ARRd7JyPrMEOWSYa82eUlTrmtztORoal-p2Ysq1RKWU57pBUjn7aemwO8Pd2dvaRSns

  MarkoMarkoni

MarkoniEm

 

 

Ihållande Investeringar

Inspirerande text!

Svar: tackar :-) vad jobbar du med själv om jag får fråga?
WorkHome

web
statistics