web
statistics

Ju hårdare du jobbar, studerar, tränar, desto lättare blir det!

 

Oavsett vad ditt jobb är ... Försäljning, nätverksmarknadsföring, sport eller vad som helst ... "Ju hårdare du jobbar, tränar eller jobbar på att blir bättre, desto lättare blir det." Vad jag menar med det är ju hårdare du jobbar på och kämpar desto bättre blir du och desto lättare allt annat kommer att bli, för som vi alla vet är framgång sker när förberedelse möter möjligheten.

 

Det finns en väldigt enkel formel för att bli bra på någonting och det förklaras i 2 ord ... 

Jobba Hård!

 

Vi alla vet hur uppenbar denna framgångsformel är för sport. Om du vill stå ut på spelområdet under speltiden vet du att du måste ta din träning mer allvarligt än alla andra på träningsfältet och på gymmet.

 Men hur tillämpar du den här framgångsformeln i ditt företag? Jag ger dig ett personligt exempel …

 När jag började jobba med MLM, ville jag bli bra och bli framgångsrik så fort som möjligt, men jag hade inte oddsen på min sida.

 Jag var ung, saknade självförtroende, kontakter, trovärdighet och bodde på ett område där jag inte kände så många.

 Men vad jag visste och kom ihåg från att hålla på med sport hela mitt liv var att om jag ville bli bra behövde jag träna hårt. Så det var det jag bestämde mig att göra.

 Jag köpte böcker, ljudböcker, kurser och biljetter för att gå på varje seminarium och evenemang om ämnet jag var intresserad av. Jag jobbade med att utveckla mig själv och lärde mig massor. Jag utbildade mig med samma noggrannhet och våldsamhet som en idrottsman som strävade efter att  bli proffs.

 Eftersom jag tränat (jobbat) hårt, blev spelet (min verksamhet) lättare. Inte för att jobbet faktiskt ändrats för att bli lättare för mig, utan jag ändrade mig för att bli bättre på det.

 Liksom Jim Rohn sa en gång: ”Önska inte att det var lättare, önska att du var bättre." Och vad är hemligheten för att bli bättre? .. Jobba/tränna hårdare.

 Om du vill ha en enkel mantra att upprepa varje dag som hjälper dig att fokusera på, en av de största hemligheterna till framgång som finns idag, kom ihåg citaten nere och säg dessa ord till dig själv varje dag för att peppa dig själv, investera i dig själv och träna/jobba hårt ..

 

"Ju hårdare jag jobbar desto lättare blir jobbet!" 

 

 

Som alltid kan du dela det här inlägget med någon i ditt team eller posta eftersom du bryr dig om dem och verkligen vill hjälpa dem att lyckas

 

Marko Popovic

 

   globalmwork

    m-workhome@hotmail.com

   https://www.facebook.com/marko.popovic.workhome/

MarkoMarkoni

MarkoniEm

web
statistics