web
statistics

REKRYTERINGS TIPS: KRAFTEN av KVALIFICERING

 

 

 

Jag kanske chokar dig med det jag skriver nu men om du vill bli en bra MLM rekryterare då betyder det inte att du ska vara en hård rekryterare och att du ska registrera varje kund eller medlem du pratar med. Utan du ska vara en glad, lugnt och (speciellt ingen desperat rekryterare) och du ska också göra en kvalificering av dina prospekter.  

 

Kvalificerade prospekter

 Vanligtvis när jag pratar om ett ämne som detta, tänker folk omedelbart att de kommer kvalificera sina prospekter mer sen när de själva ligger som etta i sitt företag. Vad de inte inser är att kvalificering av prospekter kan göras när som helst och att det faktiskt kommer att öka din MLM rekrytering, inte skada den.

 

 En desperat person gör sällan bra försäljning

 Tanken med  de mesta nätverksmarknadsförare när det gäller ämnet MLM-rekrytering är att prata med så många som möjligt (vilket jag håller med), se om de är öppna för din affärsmöjlighet eller produkt (håller fortfarande med) och försök göra det som är möjligt att få dem att registrera sig (vilket jag inte håller med).

 Om du vill se effekterna av hur desperata människor inte får vad de vill, försök vara en osäker person i ett förhållande eller försök att få ett lån från banken när du verkligen är desperat och behöver pengar, då ska du se att du inte får det du vill. Det är när du VÄRDERAR din tid då blir du mer värdefull för andra och där kommer du inte dit genom att be, bugga eller jaga folk.

 

Ha verktyg som kvalificerar dina prospekter

 Jag brukar skicka en formulär med lite frågor till personer som väljer vår webbsida och vill jobba med oss. (Om du vill få vår frågeformulär kan du höra av dig. Vi ringer de som ser ut att de är lämpliga att jobba med oss). Undersökningar ger oss värdefulla uppgifter och hjälper oss med kvalificering av prospekter som vi kanske eller kanske inte vill arbeta med.

 

MLM rekryterings tips

 När någon är otäck eller extrem skeptiker i undersökningen, de ringer vi inte, vi försöker inte övertyga dem eller jaga dem. Oavsett om du använder formuläret eller inte, behöver du inte heller smöra för folk.

 Om någon är otäck eller negativ mot dig när du pratar med dem om ditt nätverksmarknadsföringsföretag, försök inte att rätta dem, utbilda dem eller övertyga dem om att du inte är galen, utan istället gå vidare till nästa.

 Om någon är otäck mot dig, tro mig, de försöker ta din kraft och testa dina trosnivåer. De flesta nätverkare tillåter det att hända. Här är ett exempel hur en konversation kan gå till:

 Du: Hej, jag är bara nyfiken, skulle du vara öppen för ett sidprojekt om det inte stör det du gör idag?

 Prospekt: Är det nätverksmarknadsföring?

Du: Ja, varför?

 Prospekt: Dessa saker är pyramidspel och människor som gör dem är totala idioter! (medan de kontrollerar sin klocka för att se när deras lunchpaus är över för att gå tillbaka till jobbet som de hatar)

 Du: Coolt absolut, det kanske är inget för dig, jag förstår det, hej mannen, jag måste springa iväg men vi hörs senare!

 Prospekt: ? (undrar varför du inte blev arg eller ledsen och undrar nu om han/hon har missat något)

Mitt tips är:

Tappa inte din kraft, någonsin. Att inte vara defensiv eller försöka övertyga andra om din företags legitimitet är kraftfull. När du behåller din kraft och istället för att försöka övertyga prospekten att dem har eller gör fel, står du över sin kritik och marcherar mot din passion, än istället för att söka godkännande från dem. Gör det här, och din MLM rekrytering kommer gå med raketfart och du kommer att må bättre och vara stolt över dig själv.

Titta gärna på videon där jag förklarar ocskå hur man ska göra för att kvalificera folk, dela gärna med ditt team de kanske behöver också lite tips.

 
  Hjälpte den här bloggen dig? Om så är fallet, skulle jag verkligen uppskatta om du kommenterade nedan och delade på

 

Marko Popovic 

 

globalmwork

   m-workhome@hotmail.com

https://www.facebook.com/marko.popovic.workhome/

MarkoMarkoni

MarkoniEm

web
statistics