web
statistics

Vad att göra undvika eller samarbeta?

 
 
 

Har du någon gån stöt på någon som jobbar med samma eller lika produkt, tjänst eller service? Då har du säkert tänk om personen för dig är en konkurrent eller om ni ändå är lika (kanske jobbar med olika företag) och kan hjälpa varandra dvs. sammarbeta.

 

Innan jag svarar vidare på den fråga vill jag bara påminna dig om att inom Nätverksmarknadsförings branschen eller MLM branschen är vi under samma tak vilket betyder att vi ska tillsammans lyfta våran bransch och profession. Därför är min tips för dig som läser det här SAMARBETA med personen istället.

 

Det jag brukar göra när jag stöter på någon som jobbar med samma eller liknande produkt/tjänst (speciellt om personen är ny inom MLM) att jag delar tips med personen, föreslår någon bok kanske, event, vad personen ska tänka på, mm. På det sättet vet jag att jag hjälper en person att snabbare komma in i MLM världen att förstå bättre vad man ska göra för att lyckas. Då minskar jag i alla fall risken att en sån person blir vilse,besviken och kanske slutar med att jaga och förverkliga sina mål och drömmar och ännu viktigare tycker jag att minskar risken för att samma (om det nu är så) besvikna och vilsna person går runt om pratar illa om vår bransch. 

 

Jag gör även tvärtom träffar jag på någon som har varit länge i branschen och om personen är villig att hjälpa då brukar jag fråga och lyssna på råd och tips, för att lära mig något nytt.

 

Därför är mina tips till dig som läser det här och alla andra för den delen hjälp personer instället, bara för att de jobbar med liknande du jobbar med behöver inte betyda att personen är ett hot för dig. Skulle det vara så att alla tänker på samma sätt (att hjälpa och stöta varandra) skulle MLM sett betydligt proffsigare ut än vad den är idag. Det är just det som händer att folk gillar en produkt eller tjänst börjar jobba med det och sen vet de inte riktig hur man bygger ett team, hur man pratar med människor, hur man marknadsför sin produkt mm. Och vad gör folk då, jo blir besvikna och aldrig erkänner att dem har gett upp, utan att MLM är scam och att det inte fungerar.

 

 Videon nere kommer svara ytligare på hur ovh vad du ska göra när du träffar på en sådan person titta gärna och kommentera om hur du brukar göra när du hamnar i samma situation.

 
 
Tyckte du om inlägget kan du gärna dela med ditt team, vill du ha mer såna tips om hur man bygger ett team eller hur man blir bättre på MLM kan du gärna skriva till mig så hjälper jag gärna. 
Har du du funderingar, frågor eller kommentar skriv gärna älskar läsa vad andra tycker och tänker .
 
Tack för att du läser och följer det jag gör  :-)
 
 
Marko P. Markoni
 
 
globalmwork

  m-workhome@hotmail.com

  https://www.facebook.com/marko.popovic.workhome/

MarkoMarkoni

  MarkoniEm

 
 
web
statistics